Friday, August 15, 2008

7 Eleven

11 tahun lepas...sebelum aku memulakan karier aku disini...
aku bekeje kat seben 'e' leben...kat jln hang tuah nun..depan flat2 yg banyak tuee...
seminggu petama susah nak sesuaikan diri...
maklum lah masuk keje pukul 3 keluar pukul 11...
masuk sebulan bekeje baru dpt rentak...kena pulak jaga shift mlm...
pukul 11 sampai 7 pagi...satu hal lain pulak....siangnye tak mau tido pulak...
sampai umah kul 8..bersihkan diri pastu dlm kul 9 pagi tido...
dlm kul 2 dah jaga....nie mlm nak berjaga pulak nie...
sebulan sebelum berenti keje....aku masuk keje jlm 7 mlm kuar 7 pagi....
kalau sibuk stok banyak masuk lambat skit baru balik...
penat..? sudah tentu tapi ada jugak sonoknye...
takut..? ada jugak...mcm2 adaaa....hehehe
kawasan tue..? aku rasa 24 jam x penah nye sunyi....
mcm2 ragam manusia ada...yg baik...yg jahat....

kalau setakat brg2 dlm store tue kena curik...
x heran sangat lah..
yg aku tak boleh lupa sesangat..
kena rompak beb...bukan sekali tapi 2 kali....
pisau panjang kat leher beb...ketaq lutut...
lebih kurang 4 bulan keje kat situ...
pastu dpt offer keje sini....
Dpt peluang yg lebih baik dan selamat....
aku lompat je...

Nota: part yg aku suka..susun air2 dlm peti ais tue...sejuk gilerrrr....pastu boleh curik tulang...
hahahaha....

No comments: