Wednesday, October 04, 2006

Cakap Pasal Gaji

Haiyyakkk.....masih ada lagi blog aku nie.....hehehehehe (sengih)

ari nie tak berapa ok lah....rasa cam tak sihat badan jeak...nie pun tgh pakai 'sweter'...rasa cam sejuk giler nieh...kepala pun rasa ringan jeak...adehh..seb baik koje tak banyak mana ari nieh..leh lah curi2 rehat...tgh menghitung ari dan menunggu 'enauncemen' bila dapat gaji..dengar2 kata dapat awal cuma tarikh jeak yg tak tau lagi...(harap2 ada lah bonus sekali)

cakap pasal gaji nie aku teringat satu 'kes' kat opis aku nie...nie bukan kes staff tak dapat gaji atau apa2 lah...nie pasal citer 'orang gaji' atau lebih molek di panggil pembantu rumah emm (PR)...Memang ramai diantara kita yg menggunakan perkhidmatan PR nie...Yelah sekurang2nya dapat lah membantu kita dlm membuat keje2 umah...nak pulak kalau jenis yg laki bini bekerja...yg paling penting mereka nie berkemampuan utk mengambil PR nie...cam aku hehehhehe.. x mampu eh.....ekekekekek....dan PR yg ada kat malaysia nie kebanyakkan nya berasal dari indonesia ..mungkin mereka suka PR dari indonesia nie sebab rajin...(mungkin ya mungkin tidak)...mungkin juge bahasa banyak memainkan peranan kenapa kebanyakkan org2 malaysia suke mengambil PR dari indonesia ... kalau jenis yg faham dan boleh bertutur skit2 dalam bahasa melayu nie senang skit kita nak beri arahan atau berkomunikasi dengan dia...ah bukan ini aku nak citer.... ini yg aku nak citer... kat opis aku nie ada seorang bos yg aku panggil 'doc' jeak...dia ada seorang PR yg berasal dari filipina (kalau aku x silap) yg mana Pr dia nie tak berapa faham atau fasih berbahasa melayu mahupun english...bila dah jadi gini tentu banyak hal yg akan timbul...nak dijadikan citer petang isnin yg lalu terjadilah satu citer yg mungkin eemm kelakar juga yg membuat kami2 kat opis nie ketawa sementara menunggu waktu balik...gini kisahnya

Doc : hello...
PR : ye bos....
Doc : nanti kamu jgn masak nasi...paham..?
PR : ye..ye...paham....berapa 'pot' mau masak nasi nya
Doc : aduhh...sy kata nanti jgn masak nasi..jangannn..!..sy tanya paham atau tidak
kamu kata paham ..?? tapi kenapa kamu tanya berapa 'pot' mau masak nasi...
Jgn masak nasi...jgn!!.... (dan letak telepon)

------------

Petang semalam Damia masam...sebab aku tak singgah pasar ramadhan utk beli bunga api 'pop-pop' untuk dia...bukan x mau berenti tapi jln sangat sesak lagipun dah terlambat utk blk ke rawang...ari nie aku dah beli dari seorang kawan...bukan setakat beli satu kotak..aku beli 6 kotak sekali...aku pasti petang nanti dia akan tersenyum bila lihat bunga api nie dan aku tak boleh tunjuk semua nya sebab nanti dia akan abiskan 6 kotak nie dlm satu mlm jeak....hehhehehe


No comments: