Monday, October 02, 2006

Citer Itu Ini

Alhamdulillah...

kita dah berada di hari yg ke 9 dlm bulan ramadhan nie...rasa mcm kejap jeak dah hari yg ke 9 maknanya makin dekat lah jugak Hari Raya...Aku pasti ramai diantara kita nie semua tgh sibuk membuat persiapan hari raya kan...mana yg shopping baju raya lah...brg perhiasan umah yg baru lah...yg nak wat kuih raya pun dah sibuk kumpul bahan2nya... dan apa2 jeaklah yg se angkatan dgnnya...bagi aku, segala persiapan tue semua aku dah siapkan awal2...ada bende 'kecik' lagi yg kena buatlah...aku tak kuasa nak bersesak kat shopping kompleks sekarang nie....nak memilih brg susah..nak bayar pun satu hal...huh panjang mengalahkan kete api...lagi pun hujung minggu sekarang nie agak sibuk...kena dtg opis...ada keje yg perlu di siapkan sebelum raya..."kemas kini fail2 yg nak dihantar ke arkib"... mcm sabtu dan ahad lepas...2 hari aku berada kat opis nie ngan 2 org member - sham dan shah...hujung minggu depan nie pun rasa2nya kena dtg lagi...ada lagi yg nak kena buat...tapi ok jugak sekurang2nya boleh lah claim OT..dapat skit duit nak tampung2 utk hari raya nanti...kat sini bukan nye selalu ada OT mcm nie...kebetulan pulak nak raya2 nie banyak OT...(alhamdulillah) :)

Ni nak tanya korang pasal bunga api dan mercun...suke ke main..?? aku dulu masa kecik (ah citer zaman kanak2 nie) selalu lah juga main bunga api sama mercun nie...dulu bleh dikatakan mewah....bende nie semuanya murah2 pastu senang nak dapat nrg..ekekekek..sekarang nie dah lain....aku pun dah besar2 nie masih main gak (heheheheh) tapi layan anak aku main jeaklah...main bunga api yg jenis banyak asap tue...sekali sekala aku layan gak mercun 'das'...wife aku pun siap beli 2 kotak lagi utk damia...walaupun dulu aku suke main mercun tapi sekarang nie aku kurang suke...ah bising...cukup bising...setakat main mercun das tak bising sangat..nie yg jenis mercun padi ke...yg jenis meletup kuat2 nie...marah tue mmg marah lah kat budak2 nie...tapi nak marah pun x boleh jugak...ah lantaklah janji diorang x baling mercun tue kat aku sudah...hehehheehhe...(lemah semangat)

pst : x seronok gak kalau takde budak2 main bunga api sama mercun

No comments: