Wednesday, December 13, 2006

Nasi Lemak + Ayam Goreng = Rotan

citer zaman sekolah..satu pengalaman yg boleh dikatakan agak pahit juga nak ditelan...ilham entry nie aku dapat masa aku nak pegi brekpes ngan wife aku....entry kali nie bukanlah pasal makanan yg aku makan masa brekpes tadi...tapi sebab nasi lemak dan juga ayam goreng lah buat petama kalinya aku di rotan di dlm kelas...hehe....

nasi lemak + ayam goreng nie menajdi makanan kegemaran pelajar2 disekolah dimana aku bersekolah..errr Sekolah Menengah Taman Keramat...nasi lemak nye mmg banyak tapi ayam goreng nye taklah banyak....so kira sapa cepat dia dapatlah...dulu murah...nasi lemak baru 50 sen ayam goreng pulak baru RM1...air..? kongsi2 ngan member yg lain...nak dijadikan citer bagaimana aku dan beberapa rakan lain kena rotan sebab aku keluar kelas tanpa pengetahuan cikgu...ketika tue aku sedang mengikuti mata pelajaran Kemahiran Hidup (KH) didalam makmal kerana bertukang membuat rak hiasan...elok jeak loceng menandakan waktu rehat bermula aku dan rakan terus berlari ke kantin kerana takut nanti aku kena bersesak dengan pelajar2 lain...lagi haru kalau tak dapat ayam goreng tue...sesi rehat dah abis..nasi lemak sama ayam goreng pun selamat dah dlm perut...naik jeak ke kelas..kengkawan lain dah pandang semacam...ketua kelas memanggil aku dan rakan2 yg keluar makmal tanpa pengetahuan cikgu....dia kata korang semua kena turun kat makmal jumpa cikgu...kami pun turun lah berjumpa ngan cikgu tue...elok masuk jeak dlm makmal cikgu dah ready dengan muka garangnye....

cikgu : tau kenapa sy panggil kamu semua
aku (kami) : x tau cikgu
cikgu : sapa suruh kamu semua memandai2 keluar dari makmal...
aku (kami) : tapi loceng rehat dah berbunyi cikgu
cikgu : sy tau loceng dah berbunyi...sebelum waktu kelas berakhir kamu semua patut buat apa..?
aku (kami) : berdiri dan ucap " terima kasih cikguuuu"..lepas tue baru boleh keluar
cikgu : ha tau pun tapi tadi ada kamu buat..??
aku (kami) : xde cikgu
cikgu : sebab kamu semua dah lakukan kesalahan besar jadi cikgu nak bagi hadiah...
(sambil memegang rotan)
aku (kami) : (diam kepala tertunduk)

zap zap zap..3 kali sorang di punggung.....huhuhuhuh kebas beb....naik ke kelas ngan muka poyo...member2 lain dah gelak...cissss....kisah nie aku x citer pada org tua aku hinggalah ke ari ini...dah mcm budak nakal kat sekolah pulak rasanya...kalau nak ikutkan aku adalah pelajar yg boleh dikategorikan dalam pelajar2 yg baik (wakakakakakakak)..isap2 rokok dlm tandas tak penah buat...tapi pegi sekolah tak pakai stokin memang selalu kecuali ari senin..ada perhimpunan.....hihihihihi

ada lagi kisah masa zaman bersekolah nie..nanti2lah..aku kena ingat balik...hahhahahahaha

No comments: