Tuesday, July 18, 2006

Pelbagai Cerita

A'kum wat semua rakan2 atau pembaca yg sudi kesini walaupun sudah beberapa purnama aku tak update sesuatu kat blog nieh...sememangnya aku dah malas nak update apa2 kat sini sebabnya aku rasa aku memang gagal dalam bab penulisan nie (huh lagik)...kalau dah tak berupdate langsung kira aku dah gagal lah tue..hhhmmmm

apa2 pun aku ada citer skit mengenai aktiviti aku minggu lepas...x kemana atau ketempat yg menarik pun...cuma aku ke johor bahru..ke tempat yg sudah 10 tahun aku x kesana (lebih kurang)...aku kesana pun sebab ada jemputan kenduri kawen sedara belah abah aku...aku bertolak dari KL ari sabtu petang pukul 430 ptg then aku bertolak balik dari JB ke KL pada hari ahad pukul 3 petang ... secara ringkas kedua2 perjalanan mengambil mas 3 jam setengah...org kata biasanya dlm 4 jam lebih...so laju ke aku bawak kete tue...aku bawak 110 - 120 maintain....(laju ke)....ahaksss....kat highway kurang banyak kete tue yg bleh laju skit...kat JB tak sempat nak kemana2 cuma pegi ke selain ke tempat majlis perkahwinan tue aku pegi ke umah pakcik aku kat kota masai...tak sempat nak ke bandar JB...agak2nya dah banyak yg dah berubah kot...alah kat KL ni pun mcm2 dah berubah cuma aku lahir/membesar dan duduk kat KL nie tue sebab aku perasan perubahan yg berlaku kat KL nieh...yeah sangat banyak perubahan nye (sambey tkt dagu bygkan KL dahulu ngan sekarang)

eemm...semalam...sana sini org bercerita tentang kisah artis nie...katanya artis no 1 malaysia...kisah mengenai pengumuman majlis perkahwinannya..siap ada sidang akhbar lagik...huh..! x kisah lah mcm mana dia nak kasi tau ngan sapa dia nak kawen besar mana majlis dia nak buat....cuma aku harap korang berdua kekal hingga ke akhir hayat...(ewah)

perbualan ngan seorang kawan ptg semalam

H : aku malas lah nak wat keje petang nie
aku : apsal pulak...banyak sangat keje sampai dah malas nak wat keje tue
H :taklah bukan pasal tue...siti dah nak kawen
aku : ceh...hampeh tul

(diolah agar sedap dibaca)

Pst : sekarang nie aku tgh berkursus...kursus ms powerpoint..tue sebab aku leh masuk internet..nie tgh curik2 menaip....kekekkekeke....kursus selama 2 hari kat PJ

Lagu utk entry kali nie...layannnn

Tak Seindah Wajah

Kusangka aur di pinggir tebing
Kiranya tebu di pinggir bibir
Kusangka jujur pancaran batin
Rupanya palsu penghias zahir

Ku kira hati jiwa nurani
Suci seindah wajah terbayang
Ku kira puji seikhlas budi
Ku lupa lidah tidak bertulang

Di manis gula semut binasa
Kail berduri bersalut umpan
Di manis kata insan terlena
Kerana budi hamba terkorban

Inikah dia lakonan hidup
Di pentas dunia insan berpura
Tipu dan daya pencapai maksud
Budi dan harta merangkum noda

budak haziq AF4 nyanyi konsert lepas