Thursday, November 02, 2006

Raya Punya Citer

A'kum

Errr...Selamat hari raya semua...amcam raya tahun nie seronok ke..? Alhamdulillah bagi aku raya tahun nie agak menyeronokkan lah jugak... semua adik beradik, sepupu dan cucu2 mak aku semuanya beraya kat umah mak aku...meriah lah jadinya...masa mlm nak raya tue aku secara suka2 wat bbq sama mereka semua..bakar ayam skit..bakar udang skit...hehehhehehe...nie masa mlm nak raya..lupa plak aku nak citer siang arinya...pagi2 aku dah bangun tolong mak aku....basuh ayam sama daging...pastu tolong jaga api masa rebus 'lontong'...letih tapi memang best...ahaksss

raya pertama....mcm biasalah....pagi2 dah bersiap..nak ke masjid semayang raya...tema baju aku sama wife dan damia tahun nie kaler BIRU...blk semayang jeak...sesi bermaaf maafan sesama ahli keluarga...pastu sesi sarapan pulak..abis jeak makan2 acara yg dinanti oleh 'mereka' yg memang menantikannya...duit raya lah...apa lagi....si damia senyum jeaklah..dapat duit raya...yg aku plak kopak....huhuhuhuhu....ada lah jugak sesi bergamba....eemmm..mcm2 style masa sesi bergamba nieh....pastu layan sedara mara yg datang beraya...itu kisah raya pertama...raya kedua...memadangkan aku akan balik beraya dikg wife aku pada raya ketiga so aku abiskan raya kedua nie pegi beraya ke umah sedara jeak...takde apa yg best selain mkn dan minum jeak...nak kembung perut...raya ketiga blk kg di perak...dan seterusnya raya keempat sampailah raya ke tujuh berada di kg...beraya di umah kakak2 ipar dan makcik2 di sana...biasanya lah aktivitinya hanyalah mkn..mkn..dan mkn...hehehehheehh...

oh ye...selamat hari lahir utk anak aku yg comey nie pada 30/10..damia...dah 3 tahun umurnya...adalah wat sambutan secara kecil-kecilan jeak..potong kek sama mkn KFC jeak...heheh...aku sendiri pun lum beli hadiah utk damia nie...eemm...



Damia 3 Tahun


Kek Besday


* idea nak citer pjg2 tue ada..tapi aku wat secara ringkas jeaklah...hehehhe...

No comments: