Friday, September 22, 2006

Hiburan Di Satu Petang

Pada kebiasannya bila aku memandu kereta aku akan memilih siaran ERA FM...Siaran nie telah menjadi pilihan aku sejak 5 tahun yg lalu...nak dijadikan satu ceritalah kan, petang semalam sedang aku dlm ketensenan menempuh 'jem' adalah satu petikan yg disiarkan kembali kat era nie....tersangat lah kelakar nya (bagi aku) sehingga kan aku yg sedang tensen dan marah bila je terdengar terus jadi ketawa dan hilang tensen ... tak kisah lah walau pun tensen tue hilang sekejap...adakah aku perlukan hiburan yg seperti nie utk mengurangkan stress ....hhmmm...lebih kurang gini lah dialog nye (mana aku ingat sangat dialog yg betul2 semalam)...dialog nie antara seorang pemanggil (pasni aku gelar si B dan penyampai radio ..kalau x silap aku si penyampai tue Saiful 'Apek' ...si pemanggil sedang ingin mendapatkan tips utk 'meng' kuruskan badannya..

si B : hello apek...sy ada masalah nie...
apek : ye apa masalahnye...
si B ; sy mempunyai saiz badan yg agak besar..jadi sy ingin tips utk kuruskan badan lah
apek : oh itu masalahnya..senang je tue...cuba awak pegi menunggang kuda
si B : menunggang kuda..? ye ke...boleh ke cara tue
apek : eh boleh..sapa kata tak boleh...cuba awak amalkan ...sy jamin lepas 10 hari awak buat kuruslah nanti
(si pemanggil tetiba mencelah)
si B : wah...bia betul..bestnye
apek : nanti sy blum abis ckp....bukan awak yg kurus ..sy pasti kuda tue yg kurus

elok jeak abis apek ckp gitu terus lagu dimainkan

hehehehhehehee

Moral : Carilah sesuatu bende yg mampu wat anda ketawa bila anda sedang dalam keadaan marah/tensen/bengang/sedih/tertekan


No comments: