Tuesday, September 05, 2006

Pakcik Oh Pakcik

Di satu pagi yang damai bak hospital damai mahupun hotel damai...satu peristiwa yang agak melucukan tapi lebih kepada menyedarkan aku bahawa yang aku nie semakin menuju ke zaman 'kurang muda' dan aku telah terlalu jauh meninggalkan zaman kanak2...hahahhahah..lokasi kejadiannye di dalam lif dimana aku bekerja...aku baru saja mengambil surat2 di Unit Mel...dan menuju ke lif utk naik ke floor aku ler...aku masuk lif dan diikuti 2 orang budak sekolah...budak ler dah pakai seragam sekolah rendah..kira budak ler nie...aku tekan tingkat 10 dan budak tue tekan tingkat 1...pastu..jeng jeng jengg

budak 1 : kita nak pegi tingkat satu kan
budak 2 : a'ah lah..perpustakaan kat tingkat 1
budak 1 : abih tue kenapa tekan tingkat 10
budak 2 : bukan aku ler..pakcik kat belakang kau tue (pakcik tue merujuk kepada aku ler..dah takde org lain lagi)

Cehh..! dalam hati aku cakap..ada ke budak2 nie panggil aku pakcik...tua sangat dah ke aku nie..huhuhuhuhuhu...ah lantaklah

No comments: