Monday, June 19, 2006

X ubah mcm Patung Hidup

'Otak' aku nie masih tido walaupun jam kat dinding dah melewati pukul 10 pagi...satu keje lagi aku belum mula walhal aku ada 2-3 keje yg perlu disiapkan...mood keje masih blum ada dek terganggu ngan citer yg kurang menyenangkan dari seorang jiran di kawasan tempat tinggal aku...apa lagi kalau bukan kes pecah umah...peristiwa yg aku alami sebelum nie...aku ingatkan selepas kes umah aku tue pihak sekuriti akan mempertingkatkan lagi kawalan keselamatan...rupa2nya indah khabar dari rupa...selepas kejadian kat umah aku tue ada lagi 2 kes yg sama...kali nie tuan umah tak bernasib baik sebab masa kejadian tuan umah ada didalam umah...penjenayah pecah masuk melalui pintu belakang - pintu kat dapur lah terus mengambil pisau yg disimpan di dapur lalu naik ke bilik utama dan mengacukan pisau ke leher tuan umah..( x gigil ke korang kalau kena camni)...sampai sekarang mangsa masih lagi mengalami trauma....eemmmm....kes terbaru yg berlaku 2 hari lepas...baru lagi nieh...

aku x faham lah apa fungsi sebenar sekuriti yg ada nieh.. x ubah cam patung hidup jeak yg berdiri/duduk kat pondok tue sambil memerhati kereta yg keluar masuk...aku bertanya gak kat jiran aku nie..." Yg diorang ronda sebenarnya diorang tgk apa..??"...nie jawapan nye ' kalau u nak tau itu sekuriti ronda sebab nak tgk besi2 buruk aja...nanti diorang kutip pastu diorang jual'...dlm hati aku kata " la ye keee.......hampes punya sekuriti"..nie kah yg dikatakan harapkan pagar..pagar makan padi...hantu betullah...eemm...Ke sekuriti ni jugak yg jadi dalang dlm kes pecah umah nie..??..apa2 pun mulai malam tadi aku mula kembali berjaga2...demi keselamatan family aku ..aku x kisah asalkan aku hanya tidur2 ayam...(dapat gak layan wel kap)..aku dah mula terpk nak pasang 'alarm' kat umah aku nieh..bia kuar duit sikit demi keselamatan diri dan keluarga..ye tak..???

----------------------------------------------------------------------------------------------


sabtu 17 June

Tima kasih wat 2 sahabat baik aku - Zez (dtg ngan Lin dan si kecil Haikal) dan Zamdee yg sudi datang ke umah walaupun terpaksa meredah kesesakan jalan yg teruk dan juga kepenatan bermain bola...ekekkekeke...sori lah geng takde ayam golek seperti yg aku janji...ntah kenapa gerainya tutup (bukan alasan semata2...hihihihihi) ....ngan kunci kete si zamdee aku bwk ....sian kat kowang sebab kena tunggu lama kat padang nun...ahaksss......nanti2 free - free kan lah lagi dtg ke umah aku lagi..lepak2 sambey layan wel kap....ahaksss...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Brazil..???.. 2 - 0 ....cukuplah tue ..x payah banyak2..yg penting menang...hua hua hua hua


Adriano....bravooooo..!!!
















Yehaaaaaa.......Fred
















eemm..apa kes ronaldo..??

No comments: