Tuesday, May 30, 2006

citer pasal bola lagi

a'kum dan salam sejahtera...semoga sihat2 belaka hendaknya yee....al maklumlah sekarang nie cuaca x menentu..kejap panas..kejap ujan....kalau panas tue panas sesungguh..kalau dah ujan..ujan selebat lebatnya....jgn main panas jgn jugak main ujan..nanti demam..sapa yg susah...(ah kalau korang demam sekalipun bukan ada kena mengena sama aku..hua hua hua hua hua..)....cakap pasal panas sejuk nie aku nak jugak bercerita pasal 'panasnya' perlawanan bolasepak antara pasukan malaysia melawan pasukan myteam....tak kira lah dimana2 pun ramai yg memuji pasukan myteam nie....termasuk lah aku sendiri....aku ada jugak tgk game nie (tue pun bergaduh ngan adik pompuann aku..dia nak tgk konsert prelude AF4..aku plak sama adik beradik lelaki yg lain nak tgk bola....) kalau x silap aku ada 3 kad merah..blum lagi kad kuning......tue tak termasuk lagi aksi kasar dari kedua2 pasukan....aku rasa budak2 myteam nie bagus..semangat juang tue ada cuma blum pandai kawal emosi agaknya..lihat aja aksi kaptennye yg dibuang padang...sepatutnya x payah la wat macam tue....satu lagi masa pemain malaysia dibuang padang...ada pemain myteam yg bertepuk tgn...dan berkata sesuatu...(apa yg dikatakan mana aku tau...)...tapi bagi aku lah pemain terbaik perlawanan tue aku pilih dak fairuz tue....bleh tahan gak permainan dia..huru hara jugaklah benteng pasukan malaysia (tgk pada saat akhir permainan).....tapi kenapa agak lewat dia dimasukkan..?? tue kena tanya coach myteam la...tak dinafikan gak jaringan gol oleh si arun adalah jaringan yg cantik dan sangat menarik......apa2 pun banyak lagi yg perlu dipelajari oleh pasukan myteam nie..boleh pegi jauh lagi.....semoga akan terus berjaya.....dengar citer nak main kat liga perdana pulak..???? kita tunggu dan lihat....

cakap pasal huru hara pulak..kesian aku tgk keadaan mangsa gempa bumi kat indonesia tue...abis musnah teruk kawasan yg dilanda gemap bumi tue...angka kematian dijangka mencecah ke 5000 orang..blum yg cedera lagi.....blum yg masih ilang lagi...dah lah dilanda gempa bumi...gunung berapi pulak nak meletus....nie petikan dr penduduk yg terselamat..." nak lari kemana...nak lari ke arah laut takut tsunami...nak lari ke arah gunung...gunung pulak nak meletus..."....bagi rakyat mesia yg prihatin....ringan2 kan tgn hulurkan lah bantuan yg semampu....semoga penduduk di kawsan kejadian akan tabah menghadapinya.....yg baik itu datangnya dari ALLAh...yg buruk itu datangnya dari kita sendiri....

aku pulak..huh..nie mesti setahun punya citer la ni nanti ...(tue lah dok wat ketupat tepi padang lagi..alih2 aku yg kena ..hua hua hua hua hua) .....nie pasal aku gagal jaringkan penalti lah..ekekekkekkek....siap kena perli nieh..mana tahan...cehh....ada ke ckp aku sepak mcm menembak bulan...hampeess nye....ekekekek..tapi takpe itu gurauan dikalangan kwn2 aku..hahahahahahhahahahah.....tahun depan kalau ada peluang aku akan cuba amik lagi sepakan penalti nieh.....aku takkan patah semangt...ahaksssssss

lagu lama nie...dari allahyarham tan sri p.ramlee....layannn

Nak Dara Rindu

Artist:P.Ramlee

Di Waktu Malam Bulan Mengambang
Sunyi Damai Damai Sekeliling Ku
Terdengar Nan Sayu Bintang Seribu
Membujuk Rayu Kerna Merindu
Lagu Yang Dulu

Di Waktu Malam Bulan Purnama
Angin Laut Meniup Niup Tenang
Mengatakan Sayang Berlagu Merdu
Bermadah Ayu Lemah Mendayu
Nak Dara Rindu

Tanjung Katung Airnya Biru
Tempat Mandi Nak Dara Jelita
Sama Sekampung Sedangkan Dirindu
Ini Kan Lagi Hai Jauh Di Mata

Tanjung Katung Airnya Biru
Tempat Mandi Nak Dara Jelita
Sama Sekampung Hai Sedang Dirindu
Ini Kan Lagi Hai Jauh Di Mata


No comments: