Thursday, May 25, 2006

Kekeringan Ilham

A'kumm....
aaaghhh..apa aku nak tulih nie....ari2 update pun susah jugak....udah kekeringan ilham....otak yg bergeliga ari nie macam dah tersumbat....macam longkang yg dah tersumbat dek sampah..air nye takleh nak mengalir.... dok bertakung kat situ...eemmmm..ahakssss

jom baca nie....

Hotel Garden kat Langkawi berhantu?? mmmmm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

aku pernah menginap hotel garden, kalau tak silap, kat langkawi. Aku buat reservation thru phone last minute. Terkejut jugak sebab hotel tu ada vacant lagi. Sbb time tu memang sumer orang bercuti. So, sampai je kat hotel tu, aku terkejut. Hotel tu kalau tgk physicalnye cam 5 star. ada swimming pool sumer. Masa mula2 check in, ada reception india yg takde pakaian seragam pun registerkan aku. Then naik atas bilik, aku pun nak panaskan air. Tapi yang herannya heater takde. Pastu aku nak call, tapi line pulak takde. At last, aku turun bawah, cakap phone line takde. Dia cakap memang dah lama rosak. Aku pun dah nak marah la lepas dia soh amik sendiri kt water cooler. ada ke patut? tak pernah aku dok kt hotel kena amik sendiri...pastu aku naik atas, dlm hotel. Condition lif tu, macam dah lama tak guna. pastu kt corridor sebelum masuk bilik, tetiba aku rasa semcm. suasana corridor tu suram..takde lampu..takde music..lain mcm. bila masuk bilik, aku pergi kt varanda bilik aku, then pandang kebawah. ya-rabbi...air dlm swimming pool dah warna coklat. aku dah rasa lain macam dah. sebelum kitorang keluar makan, kat lif terserempak ngan sorang budak yg tengah bwk flusk. aku tanya dia brp orang pekerja kt hotel ni, dia ckp 4 org. Hah???? aku terkejut giler cos hotel tu ada 9 tingkat ..aku pandang husband aku. then sampai kt reception, aku tanya lagi kt receptionist tu, brp lama dah cucikan swimming pool? dia cakap org yg cuci tu bercuti, baru seminggu!!! aku tgk condition swimming pool tu dah mcm setahun tak guna. pastu sempat aku tgk coffee house dia plak, ya -allah mcm dlm citer2 haunted film. ada daun2 kt atas meja, kerusi lak tak tentu hala. aku tak sewa keter masa kat langkawi tu sbb kitorang cuma nak relax je+shopping barang dapur. takde planning nak g mana2. masa aku naik cab, taxi driver tanya ok ke aku dok kat situ. aku ckp tak tau la. tapi dia diam je. masa mlm tu, aku tido dgn lenanya sbb penat. tapi husband aku tak leh tido. dia ckp adabunyi2. then, aku keluar b/fast waktu pagi, hailed cab lagi..then taxi driver tu pun bukak mulut. "Ok ke tido kat situ?" aku ckp ok je. aku pun tanya la pasal hotel ni. Mesti ada cerita disebaliknya. Pakcik tu ckp takde org berani dok hotel tu. Kalau org dah tau citernya. Tauke hotel tu bunuh diri, dia terjun dlm swimming pool. Pastu selalu ada 'benda' usik2 ..mengilai..dan main2 tepon. Sumer pekerja lari, tak tahan, ..skrg baru aku tau!!! kalau aku tau semlm, aku memang pindah hotel, tak kira dah bayarannya brp.. So, watch out...Hotel Garden, Langkawi berdekatan ngan bandar Kuah

leh ke caya citer nie..sapa2 bleh kasi tau tak..??


seramnyee....


2 comments:

admin said...

man...
tak takut pun citer tue... ekekekek
baby comey...... [kisss kat baby arrr...]

Miann'z said...

ita x takut..baby tue nampak cam takut