Monday, May 29, 2006

Lagi lagi bola

A'kum ....

sabtu 27/6/2006

kejohanan bolasepak antara penolong gabenor.....main kat stadium bolasepak Jln Raja Muda....ada 6 team kesemuanya yg di bahagikan kepada 2 kumpulan..so satu group ada 3 team lah...2 yg terbaik setiap group secara automatik akan ke separuh akhir......main 20 minit tapi 9 sebelah

se awal2 pagi aku dah bangun..semangat gila....gila pun takde semangat...hahahhahaha......aku pun kira awal jugaklah sampai kat sana...sempat g minum ngan member aku jocko namanya....aku cuma amik segelas nescafe sama 2 ketul kuih.....takut nak makan byk..kang kalau kenyang sangat susah jugak...ye tak..??

first game..pasukan aku (Ag mrak) melawan pasukan Dmd..keputusannya seri 0-0...........game kedua pulak pasukan aku menetang pasukan nsy yg mana pasukan aku menang 3-0...terus jadi johan group A........dah jadik johan maka layaklah masuk ke separuh akhirrrr....di separuh akhir pasukan aku menenatng pasukan MiTeam (ala2 myteam gitu).........apa nak buat...kemenangan udah di depan mata....tinggal 20 saat jeak sebelum masa permainan tamat...skit punya kecuaian meragut peluang kami utk ke final buat pertama kalinya....hua hua hua hua......kami dah mendahukui 1-0 ntah macam mana mereka dapat gol saat akhir...tamat permainan keputusan 1-1...kena main dlm masa tambahan..pun seri jugak..akhirnya penentuan dibuat ngan sepakan penalti yg mana akhirnya pasukan kami tewas...takpe mungkin dah takde rezeki tahun nie...apa2 pun kami berpeluang mengekalkan kedudukan no 3 seperti yg kami wat tahun lepas......bincang punya bincang akhirnya pasukan kami dan pasukan DMD bersetuju tak mau main....gile muh pukul 1 tgh ari nak main bola...bleh pitam gitu......aku pun yg sebelum nye tak berapa main sangat pun bila blk umah rasa nak demam......penentuan tpt ke 3 sama ke 4 ditentukan melalui sepakan penalti jugak.........yg mana akhirnya aku menjadi punca kekalahan pasukan aku (ye ke).....tapi nak wat camne...aku x penah amik sepakan sebelum nie..jadi gugup lah skit...(mcm beckham amik ...melambung tinggi tue...muhahahahahhahaha)..sedikit kecewa la tapi nak wat camne kan.....rasanya memang dah tak mau menang kot pasukan aku nie....ahaksss....

itu adat permainan
ada kalah ada menang
suka tidak kena lawan
semangat jangan hilang

layannnnnnn..............


No comments: