Thursday, May 18, 2006

Tepuk dada tanya selera

a'kum

salam ceria ....salam keceriaan wahai warga malaysia.....harap anda2 semua sihat belaka....aku pun baru ok gak...semalam x berapa sihat....anak aku si damia pun x sihat jugak....udah 2 ari demam ...semalam aku amik cuti petang....bawa damia gie ke klinik.....dr kata demam panas aja....dr bilang peringkat umur begini memang budak2 kerap demam sebab antibodi badannya belum kuat...dr pesan lagi ajar budak2 nie makan sayur...kebiasaannya budak2 ni tak suka makan sayur....so dah kasi makan ubat...tunggu baik jeaklah...nie pun suhu badannya asik turun naik ..kejap panas kejap sejuk.....kalau 3 ari tak baik kena bwk balik ke klinik.....kena check darah pulak......huh..!!!! tue yg dr pesan semalam...

citer pasal NAIK nie.....sekarang nie kita dikejutkan dengan berita2 yg tak menyenangkan telinga....mula2 isu GULA...harga gula akan di naikkan..gara2nya kerana kekurangan bekalan di pasaran.....aaikk...yg herannya apsal lah ia berlaku secara tiba2....(mcm kes norman sama abby pulak..ahaksss)....alih2 aku baca suratkhabar ari nie yg menyatakan bekalan gula (gula hasil keluaran dari malaysia nieh) sangat mudah di perolehi di Tak bai - sebuah pekan kat thailand nie....nie mesti kes seludup menyeludup lah nie.....amik murah jual mahal....jadi untungnya berlipat-lipatlah kan.....

hah..!! yg nie harganya memang dah kompem naik.....harga AYAM....naik ampat posen sekilo...berkuatkuasa semalam........tapi yg nie rasanya kebanyakkan orang takkan bising kot.....naik lah setinggi mana pun...kalau dah orang nak makan ayam...tetap akan beli jugak.....ye tak..?? mentang2 lah isu demam selsema burung nie dah reda mula lah nak naikkan harga yee...ah lantaklahhh....korang jgn plak tanya aku....harga ayam tuttttttttt(ditapis..ekekkekeke) naik ke idak.....itu aku tak tau dan tak nak amik tau...muahhahahahahahaha

yg nie pun satu kes jugak...alahai kadar tarif elektrik nak dinaikkan plak ke..???? masih diperingkat kajian dan perbincangan....Pak Lah suruh kementerian tenaga, air dan komunikasi mengkaji cadangan nie dengan teliti...sebabnya takut nanti akan membebankan rakyat...terutamanya golongan berpendapatan rendah cam aku nie.....hihihihihihi....kata Pak lah lagi " rakyat sudah dibebani dengan kenaikan harga minyak...takut nanti bila kadar tarif elektrik di naikkan akan menambah beban rakyat lagi"......korang rasa camne.....naik ke idak nie....aku rasa cam naik jeee....semua bende nak naik...gaji aku gak yg blum naik2 lagik...wachaaaaaa......tapi tuelah....bende2 camnie kita takleh nak elak........aku pun bukan setuju sangat kalau ia di naikkan...sapa2 pun mungkin takkan setuju...jenuh kang nak atur perbelanjaan bulanan...setuju atau tidak..terpaksa atau dipaksa kalau dah kerajaan setuju nak naikkan kita tetap kena ikut....takkan kita nak hidup dlm gelap...ye tak...nie macam kes kenaikan harga minyak ari tue lah..mula memang kecoh siap ada demontrasi lagik....tapi lama2 senyap jugak....malahan ramai gak yg membeli kete baru........termasuklah aku...wakakakakakakkakak.....

tepuk dada tanya selera,.........hahahhahahahahaha

_______________________ n _______________________

"pakai baju kanceng nya suasa..
pakai suasa kancengnya bajuu...."

betul ke nie..ah..suka aku lah nak nyanyi camne pun...

"pakai baju kanceng nya suasa..
pakai suasa kancengnya bajuu...."



No comments: